Massive Attack «Heligoland»

Χρειάστηκε να περάσουν επτά ολόκληρα χρόνια έως ότου ένα από τα μουσικά πιο αναγνωρίσιμα «προϊόντα» του Μπρίστολ επιστρέψει στη δισκογραφία. Το «Heligoland», το νέο, πέμπτο στούντιο άλμπουμ των Massive Attack κυκλοφόρησε επίσημα πριν από λίγες ημέρες, σηματοδοτώντας την επιστροφή του Grant «Daddy G» Marshall και του Robert «3D» Del Naja, που ακολουθεί εκείνη των Portishead με τo «Third» (2008). Η συγκυρία της άνθησης των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης σε σύγκριση με επτά χρόνια πριν, υπογραμμίζει ακόμη περισσότερο την πολυαναμενόμενη επιστροφή ενός γκρουπ όπως οι Massive Attack, όπως δείχνουν τα σχόλια των φαν τους στην επίσημη σελίδα τους στο Facebook και στο MySpace: άλλοι ανυπομονούσαν να κυκλοφορήσει, κάποιοι τους… ειρωνεύονται για τη μακρόχρονη απουσία τους («ευτυχώς που είστε ακόμη ζωντανοί»), άλλοι τους καλούν για συναυλία ακόμη και στην Ιαπωνία, την ίδια στιγμή που τα εισιτήρια για τις προχθεσινές συναυλίες τους στην Αγγλία είχαν εξαντληθεί και -προς το παρόν- ο χάρτης της περιοδείας περιλαμβάνει το Μεξικό τον Φεβρουάριο και την Αυστραλία τον Μάρτιο.Το όνομα του άλμπουμ

Ο τίτλος «Heligoland» αναφέρεται στο νησί της Βόρειας Θάλασσας που σήμερα ανήκει στη Γερμανία, όμως ήταν αλλοτινή δανική κτήση και μετέπειτα βρετανική στρατιωτική βάση. Εδωσε το όνομά του στο άλμπουμ έπειτα από μια συζήτηση των δύο πρωτοπόρων του trip hop στο στούντιο. «Μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, το Βασιλικό Ναυτικό της Αγγλίας έκανε στρατιωτικές δοκιμές στην Ελιγολάνδη. Εκεί έλαβε χώρα ίσως η ισχυρότερη μη πυρηνική έκρηξη που έγινε ποτέ. Την ονόμασαν Big Bang και άλλαξε το σχήμα του νησιού. Διαβάζοντας τυχαία γι’ αυτό, νιώσαμε αηδία από την αδιαφορία του στρατού για το τι θα απογινόταν το νησί έπειτα από μια τόσο ισχυρή έκρηξη» εξηγεί ο Daddy G στη Huffington Post.

Ο γνώριμος ήχος των Massive Attack διαπνέει το «Heligoland». Οξείς κιθαριστικοί ήχοι, «γεμάτες» μπασογραμμές, «μπουρμπουληθρωτές» ηλεκτρονικές επαναλαμβανόμενες πινελιές δίνουν δέκα συνθέσεις ατμοσφαιρικές, που θα μπορούσαν να αποτελέσουν υπόκρουση σ’ ένα χαλαρό σαββατιάτικο απομεσήμερο στο σπίτι ή μια βραδινή βόλτα με αυτοκίνητο, με θέα τα φώτα της πόλης. Το άλμπουμ έχει να επιδείξει συνεργασία με μια πλειάδα μουσικών. Από τον παλιό τους γνώριμο, Horace Andy, στο ρυθμικό, καμπανιστό «Girl I Love You» και «Splitting the Atom» (το πρώτο σινγκλ που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο), τον Tunde Adebimpe των TV On The Radio στο εναρκτήριο «Pray For Rain», μέχρι τον Damon Albarn των Blur και Gorillaz στο «Saturday Come Slow», τον Adrian Utley των Portishead στις κιθάρες, την Hope Sandoval των Mazzy Star, τη… συγχωριανή τους και αλλοτινή συνεργάτιδα του επίσης εκ Μπρίστολ ορμώμενου Tricky, τη Martina Topley-Bird στο «Psyche» και τον Guy Garvey των Elbow στο «Flat Of The Blade». Την παραγωγή έκανε ο Neil Davidge.

Ζεστή πρόσκληση

Οι έως τώρα κριτικές μιλούν για έναν δίσκο που επιδεικνύει συνοχή και είναι άρτιος, δίχως να συγκρίνεται με το εμβληματικό τους ντεμπούτο «Blue Lines» (1991), το «Protection» (1993) ή το «Mezzanine» (1998), αλλά σαφώς καλύτερος από το «100th Window» (2003). «Αν παρομοιάζαμε το “100th Window” και το “Heligoland” με δύο γειτονικά σπίτια, το πρώτο θα είχε κλειστά πόρτες και παράθυρα, ενώ το δεύτερο σε προσκαλεί, είναι ένα ζεστό “σπιτικό”, με την εξώπορτα μισάνοιχτη και το τζάκι να σιγοκαίει» κατά τα λεγόμενα του Daddy G στη Huffington Post. Οι φαν τους, πάντως, γράφουν στην πλειοψηφία τους ότι το έχουν ήδη παραγγείλει ηλεκτρονικά. Της Ιφιγενειας Διαμαντη Καθημερινη…

~ από uncutstr στο Φεβρουαρίου 12, 2010.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: