«Βreak Up»

Βλέπει κανείς το νέο βιντεοκλίπ της Σκάρλετ Τζοχάνσον «Relator», όπου ποζάρει με ηδυπάθεια σε συνεχόμενα σετ- σε σέπια απόχρωση- δίπλα στον νέο μέντορά της, τον αμερικανό τραγουδοποιό Πιτ Γιορν, και της βγάζει το καπέλο. Μπορεί να έχει καλό μάνατζερ, αφού τα βήματά της στον κινηματογράφο είναι πολύ προσεγμένα, δεν γίνεται, όμως, κάτι θα κάνει και η ίδια ώστε, παρά τη φήμη της και την πέραση που έχει αυτόν τον καιρό, να μην παραστρατεί σε εμπορικές κινήσεις προσοδοφόρες μεν αλλά τίποτε περισσότερο. Διότι ο ρόλος του κοριτσιού της ανεξάρτητης ροκ σκηνής μπορεί να της ταιριάζει γάντι αλλά δεν είναι ικανός να γεμίσει τον τραπεζικό λογαριασμό της. Το 2007 ταξίδεψε ως την πόλη Λαφαγέτ της Λουιζιάνα και, με παραγωγό τον αρχηγό του συγκροτήματος ΤV Οn Τhe Radio Ντέιβιντ Σίτεκ , ηχογράφησε ένα άλμπουμ αφιερωμένο εξ ολοκλήρου σε διασκευές τραγουδιών του Τομ Γουέιτς. Το συμβόλαιο με τη Warner είχε ήδη υπογραφεί, απλώς η Τζοχάνσον περίμενε να ωριμάσει μέσα της η ηχητική κατεύθυνση που θα ακολουθούσε. «Αρχικά ήθελα να ηχογραφήσω το “Νever Τalk Τo Strangers”, ένα ντουέτο της Μπετ Μίντλερ με τον Τομ Γουέιτς. Τότε όλοι άρχισαν να μου λένε “γιατί δεν βάζεις ένα τραγούδι του Τομ Γουέιτς ανάμεσα σε μια ομάδα τραγουδιών του Κόουλ Πόρτερ και άλλων;”.Ηταν λίγο περίεργο.Ετσι σκέφτηκα να διασκευάσω μερικά ακόμη τραγούδια του Τομ Γουέιτς.Και κατέληξα με δέκα» είχε πει τότε.

Η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν η συμμετοχή του «Δούκα» της ποπ Ντέιβιντ Μπάουι σε δύο από τα τραγούδια του άλμπουμ «Αnywhere Ι Lay Μy Ηead». Για την ίδια την Τζοχάνσον είχε προηγηθεί το τραγούδι «Βrass Ιn Ρocket» (στο σάουντρακ της ταινίας «Χαμένοι στη μετάφραση»), ενώ όσοι παρακολουθούν την ανεξάρτητη ροκ σκηνή γνώριζαν για τη συμμετοχή της στη συναυλία των Jesus Αnd Μary Chain στο γνωστό αμερικανικό φεστιβάλ Coachellaτραγούδησε μαζί τους το «Just Like Ηoney».Αυτή τη φορά τα πράγματα εξελίχθηκαν ακόμη πιο περίεργα. Το ενδιαφέρον είναι ότι η ιδέα της δημιουργίας του νέου άλμπουμ της Τζοχάνσον «Βreak Up» προηγήθηκε του πρώτου. Το 2006 ο Πιτ Γιορν επικοινώνησε μαζί της και της ζήτησε να ηχογραφήσουν ένα άλμπουμ στο πνεύμα των ηχογραφήσεων που έκανε ο Σερζ Γκενσμπούρ στη δεκαετία του 1960 με την Μπριζίτ Μπαρντό. Η Τζοχάνσον είχε μόλις χωρίσει από μια δυνατή σχέση: «Είχα μια παράξενη εβδομάδα αϋπνίας και, όταν τελικά μου πέρασε,η ιδέα μού ήρθε μέσα από ένα όνειρο. Ξύπνησα και τα πάντα ήταν στο μυαλό μου.Ως την τελευταία λεπτομέρεια». Κολακεύτηκε με την πρόταση και δέχθηκε αμέσως: «Ακούστηκε ως μια άκρως ενδιαφέρουσα μικρή περιπέτεια.Η ιδέα δύο ανθρώπων που τραγουδούν σε ντουέτο τη σχέση τους».
Τ ο «Βreak Up» περιέχει οκτώ νέες συνθέσεις του Πιτ Γιορν, ανάμεσά τους το ρετρό «Ι Don΄t Κnow What Τo Do», όπου στίχοι και ερμηνεία κλιμακώνονται με μοναδικό τρόπο ως το τέλος. Υπάρχει επίσης μια εξαιρετική διασκευή του «Ι Αm Τhe Cosmos» του Κρις Μπελ, ιδρυτή του καλτ συγκροτήματος Βig Star.
Από κομήτης στη δισκογραφία η Σκάρλετ Τζοχάνσον φαίνεται να εξελίσσεται σε σταθερό πρωταγωνιστή. Θα μου πείτε, η ιστορία έχει να επιδείξει δεκάδες σταρ του κινηματογράφου που προσπάθησαν να ταιριάξουν μια καριέρα πίσω από το μικρόφωνο δίπλα σε εκείνη του σελιλόιντ, άλλοι με επιτυχία, άλλοι με λιγότερη: από τον Τέλι Σαβάλας, τον Γουίλιαμ Σάτνερ, τον Τζακ Πάλανς, την Μπετ Μίντλερ και την Μπάρμπρα Στράισαντ ως τον Κιάνου Ριβς, τον Κέβιν Μπέικον, τον Κέβιν Σπέισι, τη Νικόλ Κίντμαν και τον Ράσελ Κρόου. Το «κορίτσι με το σκουλαρίκι», όμως, δείχνει να ξέρει τι κάνει.

~ από uncutstr στο Ιανουαρίου 26, 2010.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: