50 ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ …ΙΑΠΩΝΙΚΟ «ΣΙΝΕΜΑ ΣΤΑ ΟΡΙΑ» (13-22 Νοεμβρίου)

Την ώρα που η Ευρώπη ζούσε στους ρυθμούς του Μάη του ΄68, στην Ιαπωνία η εγχώρια κινηματογραφία «έβλεπε» τις αλλαγές μέσα από την κλειδαρότρυπα και τις αποτύπωνε σε ταινίες ακραίου ερωτισμού. Ο ιαπωνικός Μάης του ΄68, το «ροζ» κινηματογραφικό κίνημα Ρink Εiga, βρίσκει τη θέση του στο τμήμα «Σινεμά στα όρια», στο πλαίσιο των Ημερών Ανεξαρτησίας, στο 50ό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, που στήνει αφιέρωμα με 40 τολμηρές ταινίες.

Στοιχεία ψυχεδέλειας, άκρατος ερωτισμός, αντεργκράουντ κλίμα, κοινωνική και πολιτική κριτική στα άκρα- μέχρι ανατινάξεις αληθινών κτιρίων στα γυρίσματα!- χαρακτηρίζουν τις ταινίες του Ρink Εiga, τις οποίες θα συστήσει στο κοινό του Φεστιβάλ ο Τζάσπερ Σαρπ, συγγραφέας του βιβλίου «Βehind the Ρink Curtain» και ειδικός του κινήματος, που θα βρεθεί στη Θεσσαλονίκη.

Δημιουργοί όπως οι Κότζι Γουακαμάτσου, Νομπόρου Τανάκα, Μασάο Αντάτσι, Καν Μουκάι, Τατσούμι Κουμασίρο και Μαμόρου Γουατανάμπε, έδωσαν τη δική τους, προσωπική εκδοχή για τη φαντασία στην εξουσία, μεταφράζοντας σε πλάνα μοναδικής αισθητικής τα πιο παράξενα όνειρά τους στο πλαίσιο του κινήματος που ξεκίνησε με χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγές και ερασιτέχνες ηθοποιούς, πέρασε στα χέρια των μεγάλων στούντιο (με κυρίαρχη την εταιρεία Νikkatsu) και την εποχή των υπερπαραγωγών έλαβε θρυλικές διαστάσεις. Ενώ μεταφράστηκε και ως «πράξη αντίστασης στο πνιγηρό πολιτικό καθεστώς, τόσο εντός όσο και εκτός των συνόρων της χώρας», κόντρα στην αυστηρή ιαπωνική λογοκρισία.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το έργο του Κότζι Γουακαμάτσου, πρωτοπόρου της Ρink Εiga και συμπαραγωγού της θρυλικής «Αυτοκρατορίας των αισθήσεων» του Οσίμα. Φορτισμένες πολιτικά, οι ταινίες του (οι οποίες πριν από τη Θεσσαλονίκη θα παρουσιαστούν στο περίφημο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ) έχουν συνδεθεί με την πρωτοπορία του ΄60.

Από το «Secrets behind the walls» που το 1965 διαγωνίστηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου, αντιμετωπίζοντας την οργή του σωματείου των Ιαπώνων παραγωγών, που θεώρησαν εθνική προσβολή την επιλογή εξαιτίας του ερωτικού στοιχείου, έως το πρόσφατο τρίωρο πολιτικό έργο «United red army», το χρονικό δράσης της γνωστής ομάδας Ιαπώνων τρομοκρατών (για τις ανάγκες της ταινίας ο Γουακαμάτσου δεν δίστασε να ανατινάξει το ίδιο του το σπίτι!).

Advertisements

~ από uncutstr στο Οκτώβριος 27, 2009.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: