«A STEADY RAIN»…Broadway Show

ΝΕΑ ΥΟΡΚΗ Η ισχύς εν τη ενώσει. Οταν δύο αστέρια του Χόλιγουντ ενώνουν τις λάμψεις τους, η οικονομική κρίση χάνει τα τρανταχτά της επιχειρήματα. Κάπως έτσι η παράσταση «Α steady rain» με πρωταγωνιστές τους Ντάνιελ Κρεγκ και Χιου Τζάκμαν σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων εισιτηρίων μέσα σε μία εβδομάδα (13-20 Σεπτεμβρίου) για έργομη μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ. Συγκεκριμένα, το έργο του Κιθ Χαφ με ήρωες δύο αστυνομικούς από το Σικάγο οι οποίοι αναζητούν την αλήθεια σχετικά με έναν κατά συρροήν δολοφόνο «έκοψε» 1,17 εκατ. δολάρια σε διάστημα μιας μόλις εβδομάδας, καταρρίπτοντας έτσι το προηγούμενο ρεκόρ (1,06 εκατ. δολάρια), που κατείχε από το 2005 και την παράσταση «700 days», έναν μονόλογο με τον επίσης δημοφιλή σταρ του Χόλιγουντ Μπίλι Κρίσταλ.

Οπως συμβαίνει συνήθως, όμως, οι απόψεις των κριτικών διίστανται. Υπάρχουν οι ένθερμοι υποστηρικτές της παράστασης που θεωρούν ότι τα 90 λεπτά του έργου καθηλώνουν τους θεατές και οι άλλοι που θεωρούν ότι η ιστορία παρουσιάζει αρκετά κενά τα οποία ευτυχώς γεμίζουν οι δύο πρωταγωνιστές. «Βig names, little show» («Μεγάλα ονόματα, μικρό έργο») ήταν το λακωνικό σχόλιο των «Νew Υork Τimes». Κανένας, πάντως, δεν έχει να πει κακό λόγο για τις ερμηνείες των δύο ηθοποιών, οι οποίοι εκτός από το πανί έχουν δοκιμαστεί και στο σανίδι: ο σαραντάχρονος Τζάκμαν, γνωστός στους λάτρεις της κινηματογραφικής αδρεναλίνης και ως «Γούλβεριν», έχει ξαναδιαβεί το κατώφλι του Μπρόντγουεϊ το 2004 υποδυόμενος τον τραγουδιστή και συνθέτη Πίτερ Αλεν στην παράσταση «Τhe boy from Οz». Η ερμηνεία εκείνη, μάλιστα, του είχε χαρίσει ένα Τόνι- το υπέρτατο θεατρικό βραβείο. Οσο για τον «πιο επιτυχημένο Τζέιμς Μποντ από την εποχή του Σον Κόνερι », όπως συνηθίζουν να τον χαρακτηρίζουν, Ντάνιελ Κρεγκ, μπορεί με αυτή την παράσταση να κάνει το ντεμπούτο του στην κορυφαία νεοϋορκέζικη σκηνή, διαθέτει όμως πλούσιο θεατρικό βιογραφικό σε σκηνές της ιδιαίτερης πατρίδας του τής Βρετανίας.

Το έργο μοιάζει με… debate δύο αστυνομικών, οι οποίοι παραθέτουν δύο εντελώς διαφορετικές εκδοχές της ιστορίας του ψυχοπαθούς δολοφόνου που άλλαξε τη ζωή τους. Και ενώ ο Αυστραλός Τζάκμαν είναι αρκετά κοντά στο «φιζίκ» του, όλοι μιλούν για την τσαλακωμένη περσόνα του Κρεγκ, η οποία σε τίποτε δεν θυμίζει την εμφάνιση του πράκτορα 007.«Ελα, σήκωσε το κινητό σου, δεν τρέχει τίποτε. Μην ανησυχείς, μπορούμε να σε περιμένουμε» ήταν η αυθόρμητη αντίδραση του Τζάκμαν όταν το κινητό τηλέφωνο κάποιου ξεχασιάρη θεατή άρχισε να χτυπά κατά τη διάρκεια της παράστασης «Α steady rain». Και ενώ τα κουδουνίσματα (του ίδιου κινητού) πολλαπλασιάζονταν, ο ηθοποιός αποφάσισε να διακόψει τον μονόλογό του, ανοίγοντας διάλογο με τον συγκεκριμένο λάτρη της κινητής τηλεφωνίας. Την ίδια στιγμή το κινητό ενός άλλου θεατή κατέγραφε το ενδιαφέρον περιστατικό για να κυκλοφορήσει αργότερα μέσω ΥouΤube, σημειώνοντας μέχρι στιγμής 460.912 κλικ.

~ από uncutstr στο Οκτωβρίου 6, 2009.

Ένα Σχόλιο to “«A STEADY RAIN»…Broadway Show”

  1. Θρίαμβος για τον Ντ. Κρεγκ και τον Χιου Τζάκμαν
    Ερμηνεύουν αστυνομικούς του Σικάγου στο Μπρόντγουεϊ
    Θαύμα στο Μπρόντγουεϊ σε καιρούς οικονομικής κρίσης. Το έργο «A Steady Rain», με πρωταγωνιστές τον Χιου Τζάκμαν και τον Ντάνιελ Κρεγκ, έσπασε το εβδομαδιαίο ρεκόρ εισιτηρίων για θεατρική παράσταση που δεν είναι μιούζικαλ. Από τις 13 έως τις 20 Σεπτεμβρίου, στις παραστάσεις που δίνονταν πριν από την επίσημη πρεμιέρα στο θέατρο «Τζέραλντ Σόνφελντ», οι εισπράξεις έφτασαν στο 1,17 εκατ. δολάρια, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που σημειώθηκε τον Μάιο του 2005 με τις «700 Κυριακές», τον μονόλογο του κωμικού ηθοποιού και πρώην παρουσιαστή των Οσκαρ Μπίλι Κρίσταλ.

    Γραμμένο από τον Κιθ Χαφ, τον 39χρονο θεατρικό συγγραφέα από το Σικάγο, το έργο εμπνέεται από πραγματικά περιστατικά γύρω από την υπόθεση ενός διαβόητου κατά συρροήν δολοφόνου, του Τζέφρι Ντάμερ, ο οποίος κατηγορήθηκε επίσης για νεκροφιλία και κανιβαλισμό και πέθανε στη φυλακή το 1994. Στο θεατρικό έργο, δύο αξιωματικοί της αστυνομίας του Σικάγου και παλιοί φίλοι, ο Τζόι (Ντάνιελ Κρεγκ) και ο Ντένι (Χιου Τζάκμαν), ανακρίνουν ένα νεαρό Βιετναμέζο, σίγουροι ότι αυτός είναι ο δολοφόνος. Οταν ο νεαρός γίνεται το τελευταίο θύμα του ψυχικά διαταραγμένου φονιά, γίνεται φανερό ότι κάποιος πρέπει να αναλάβει την ευθύνη γι’ αυτό το τραγικό λάθος.

    Δόσεις βίας

    Η παράσταση ξεκινάει με την περιγραφή μιας άγριας ανταλλαγής πυροβολισμών στη διάρκεια καταδίωξης με αυτοκίνητα και περιλαμβάνει μεγάλες δόσεις βίας – ξυλοδαρμούς, βασανιστήρια, ακρωτηριασμούς. Ωστόσο, το «κύριο πιάτο» του έργου είναι οι μονόλογοι και οι συζητήσεις ανάμεσα στους δύο αστυνομικούς, που ο καθένας δίνει τη δική του εκδοχή για όσα συνέβησαν. Το σκηνικό είναι πολύ λιτό, μινιμαλιστικό, για να δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην παρουσία των δύο σταρ.

    Το κοινό που γεμίζει την αίθουσα του θεάτρου φαίνεται ενθουσιασμένο με την ευκαιρία που έχει να δει τον Κρεγκ και τον Τζάκμαν ζωντανά επί σκηνής.

    Ο Χιου Τζάκμαν, ο 40χρονος Αυστραλός ηθοποιός που πρόσφατα πρωταγωνίστησε στο φιλμ «X-Men Origins: Wolverine», δεν είναι πρωτάρης στο θέατρο. Το 2004, μάλιστα, κέρδισε ένα βραβείο Τόνι για την ερμηνεία του στον ρόλο του τραγουδιστή και συνθέτη Πίτερ Αλεν στο μιούζικαλ «The Boy from Oz». Αντίθετα, ο Αγγλος Ντάνιελ Κρεγκ, 41 ετών, κάνει φέτος το θεατρικό ντεμπούτο του στο Μπρόντγουεϊ. Εχει όμως στο ενεργητικό του θεατρικές επιτυχίες στο Γουέστ Εντ του Λονδίνου, ενώ έγινε διάσημος ενσαρκώνοντας τον Τζέιμς Μποντ σε φιλμ με μεγάλη εισπρακτική επιτυχία, όπως το «Καζινό Ρουαγιάλ» και το «Quantum of Solace».

    Το περιοδικό People ανακήρυξε φέτος τον Τζάκμαν ως τον «πιο σέξι άνδρα στον κόσμο», με τον Κρεγκ στη δεύτερη θέση. Στη θεατρική μονομαχία, ωστόσο, ο Αγγλος ηθοποιός βγαίνει νικητής, τουλάχιστον στο πεδίο της κριτικής. Η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς» επαινεί την ικανότητά του «να δημιουργεί ένα πολύ ολοκληρωμένο πορτρέτο, ιδιαίτερα σε σύγκριση με εκείνο του Τζάκμαν». «Ο Κρεγκ είναι εξαιρετικός ακόμα και στην απόδοση της τοπικής προφοράς», έγραψε μεταξύ άλλων ο επιφανής κριτικός του «Ap», Μάικλ Κατσουάρα, «και καταφέρνει να γίνει πολύ πειστικός στον ρόλο ενός ανθρώπου από το Σικάγο».

    Το ίδιο το έργο, όμως, έχει διχάσει την κριτική. Ο κριτικός των «Νιου Γιορκ Τάιμς» που επαίνεσε τον Κρεγκ σημειώνει πως το έργο μοιάζει με «ένα διπλό βάθρο όπου δύο σταρ του σινεμά μπορούν να ανεβαίνουν για να χειροκροτούνται». Κι ενώ η εφημερίδα «USA Today» εκθειάζει τις «εξαιρετικές ερμηνείες», η «Daily News» χαρακτηρίζει το «Steady Rain» «ένα μέτριο έργο, όλο λόγια και με ελάχιστη δράση».

    Αποφασιστικός ρόλος

    Σε μια συνέντευξη στη θεατρική επιθεώρηση «Playbill», ο συγγραφέας Κιθ Χαφ αποκάλυψε πόσο αποφασιστικός ήταν ο ρόλος του Ντάνιελ Κρεγκ στη μεταφορά του έργου από το Σικάγο, όπου πρωτοπαίχθηκε, στο Μπρόντγουεϊ. «Χωρίς αυτόν πιθανότατα δεν θα βρισκόμασταν εδώ», είπε. Οι παραγωγοί άφησαν πλήρη ελευθερία τόσο στον σκηνοθέτη, τον Στίβεν Κρόουλεϊ, όσο και στους πρωταγωνιστές. Οπως είπε ο Κρεγκ (που πήρε την πρωτοβουλία να αφήσει ένα εντυπωσιακό μουστάκι για τον ρόλο), «είχα βάλει στόχο να κάνω το ντεμπούτο μου στο Μπρόντγουεϊ με ένα καινούργιο έργο και όχι με revival κάποιου παλαιότερου. Και το “Steady Rain” ήταν για μένα ένας έρωτας με την πρώτη ματιά».

    Και ο Χιου Τζάκμαν δεν χρειάστηκε παρακάλια για να δεχθεί. «Μου άρεσε πολύ η μινιμαλιστική δομή του. Είναι ένα έργο χωρίς φιοριτούρες και σκηνικές περισπάσεις, που σε υποχρεώνει να κάνεις άμεσο διάλογο με το κοινό». Ενα κοινό που, όπως έγραψε ειρωνικά ένας κριτικός, «θα πήγαινε να τους δει ακόμα κι αν ήταν να απαγγείλουν τον τηλεφωνικό κατάλογο».
    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: