66th Venice Film Festival-66ο κινηματογραφικο φεστιβάλ της Βενετίας :ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΒΡΑΒΕΙΑ

– Χρυσό Λιοντάρι καλύτερης ταινίας: «Λίβανος» του Σάμουελ Μάοζ (Ισραήλ/Γαλλία/Γερμανία)

– Αργυρό Λιοντάρι καλύτερης σκηνοθεσίας στην: Σιρίν Νεσάτ για την ταινία «Γυναίκες χωρίς άντρες» (Γερμανία/Αυστρία/Γαλλία)

– Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής στον: Χατίφ Ακίν για την ταινία «Soul Kitchen» (Γερμανία)

– Κύπελλο Βόλπι καλύτερης ανδρικής ερμηνείας: Κόλιν Φερθ για την ταινία «Ενας μοναχικός άνθρωπος» του Τομ Φορντ (ΗΠΑ)

– Κύπελλο Βόλπι καλύτερης γυναικείας ερμηνείας: Ξένια Ράπαπορτ για την ταινία «Η διπλή ώρα» του Τζιουζέπε Καποτόντι (Ιταλία)

– Βραβείο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι καλύτερου νέου ηθοποιού: Τζασμίν Τρίνκα για την ταινία «Το μεγάλο όνειρο» του Μικέλε Πλάσιντο (Ιταλία)

– Βραβείο καλύτερης σκηνογραφίας στη: Σιλβί Ολιβέ για την ταινία «Mr. Nobody» του Ζακό βαν Ντορμαέλ (Γαλλία)

– Βραβείο καλύτερου σεναρίου στον: Τοντ Σόλοντζ για την ταινία του, «Η ζωή στη διάρκεια του πολέμου» (ΗΠΑ)

– Χρυσό Λιοντάρι του Μέλλοντος στην ταινία: «Engwentro» του Πέπε Ντιόκνο (Φιλιππίνες) (στο τμήμα «Ορίζοντες»).

– Golden Lion for best film: Lebanon by Samuel MAOZ (Israel, France, Germany)
– Silver Lion for best director: Shirin NESHAT for the film Zanan Bedone Mardan (Women Without Men) (Germany, Austria, France)
– Special Jury Prize: Soul Kitchen by Fatih AKIN (Germany)
– Coppa Volpi for Best Actor: Colin FIRTH in the film A Single Man by Tom FORD (USA)
– Coppa Volpi for Best Actress: Ksenia RAPPOPORT in the film La doppia ora  by Giuseppe CAPOTONDI (Italy)
– “Marcello Mastroianni” Award for Best New Young Actor or Actress: Jasmine TRINCAin the film Il grande sogno by Michele PLACIDO (Italy)
– «Osella» for Best Technical Contribution: Sylvie OLIVÉ for the film Mr. Nobody  by Jaco VAN DORMAEL (France)
– «Osella» for Best Screenplay: Todd SOLONDZ for the film Life during Wartime by Todd SOLONDZ (USA)

~ από uncutstr στο Σεπτεμβρίου 14, 2009.

2 Σχόλια to “66th Venice Film Festival-66ο κινηματογραφικο φεστιβάλ της Βενετίας :ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΒΡΑΒΕΙΑ”

  1. Στην ισραηλινή αντιπολεμική ταινία «Λίβανος» του Σάμουελ Μάοζ, που περιστρέφεται γύρω από ένα επεισόδιο στην περίοδο του πρώτου πόλεμου του Λιβάνου, το 1982, απονεμήθηκε το Χρυσό Λιοντάρι καλύτερης ταινίας του φετινού 66ου κινηματογραφικού φεστιβάλ της Βενετίας. Στην ταινία «Γυναίκες χωρίς άντρες» της Ιρανής εικαστικής καλλιτέχνιδος Σιρίν Νεσάτ, γύρω από την κατάσταση της γυναίκας στο Ιράν, απονεμήθηκε το Αργυρό Λιοντάρι καλύτερης σκηνοθεσίας. Δυο βραβεύσεις που έδειξαν τη στροφή της κριτικής επιτροπής, με πρόεδρο τον Ταϊβανέζο σκηνοθέτη Ανγκ Λι, προς ένα πολιτικό κινηματογράφο.

    Εκτός από τον Λι, τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής αποτελούσαν οι Σεργκέι Μποντρόφ, Λιλιάνα Καβάνι, Τζο Ντάντε, Ανουράγκ Κασίαπ (σκηνοθέτες), Σαντρίν Μπονέρ (ηθοποιός) και Λουτσιάνο Λιγκάμπουε (τραγουδιστής/τραγουδοποιός).

    Τα υπόλοιπα βραβεία έλαβαν η Γερμανία (Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής), οι ΗΠΑ (βραβείο ανδρικής ερμηνείας και βραβείο σεναρίου), η Γαλλία (σκηνογραφίας) και η Ιταλία (ερμηνείας).

    Στα παράλληλα βραβεία, το βραβείο καλύτερης ταινίας του επίσημου τμήματος του φεστιβάλ που απονέμουν οι κριτικοί της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI), δόθηκε στην πολύ καλή γαλλική ταινία «Λούρδη» της Τζέσικα Χόισνερ, ενώ, το βραβείο των κριτικών για την καλύτερη ταινία στα παράλληλα τμήματα του φεστιβάλ απονεμήθηκε στην ταινία Choi Voi του Μπούι Θακ Τσούγεν (στο τμήμα «Ορίζοντες»).

    enet.gr

  2. Μια ταινία που γκρεμίζει το μοντέλο του Ισραηλινού Ράμπο θριάμβευσε στο Φεστιβάλ Βενετίας
    Oι μικροί έσονται μεγάλοι. Θρίαμβος για το μικροσκοπικό (κινηματογραφικά) Ισραήλ με το Golden Lion στον «Λίβανο» του Σάμιουελ Μάοζ (47 ετών). Θρίαμβος και σερί επιτυχιών για τον λιλιπούτειο Τούρκο Φάτιχ Ακίν (μόλις 36) με το Ειδικό Βραβείο στην κωμωδία «Κουζίνα ψυχής». Με πρωταγωνιστή τον Αδάμ Μπουσδούκο που υποδύεται τον Έλληνα σεφ με το όνομα Ζήνως. Και θρίαμβος για το Ιράν για «Γυναίκες χωρίς άνδρες» της Σιρίν Νεσχάτ (52) που κέρδισε τον Αργυρό Λέοντα καλύτερης σκηνοθεσίας!

    Ο (πρόεδρος) Ανγκ Λι, δύο φορές με Χρυσό Λιοντάρι, παρέα με τα υπόλοιπα έξι μέλη του Jury πέταξαν έξω όλα σχεδόν τα πρωτοκλασάτα ονόματα. Έξω ο Μάικλ Μουρ και η ερωτική ιστορία με τον «Καπιταλισμό» του (τα ξέρουμε σαν να του είπαν). Έξω ο «Βad lieutenant», ο Βέρνερ Χέρτσογκ και ο Νίκολας Κέιτζ (βαρεθήκαμε να βλέπουμε διεφθαρμένους μπάτσους). Έξω τα 25 εκατομμύρια euros της ναυαρχίδας του ιταλικού σινεμά «Βaaria» του Τζιουζέπε Τορνατόρε (ξεκόλλα από τις καρικατούρες και τη νοσταλγία). Έξω ο Πατρίς Σερό με το «Ρersecution» (αχ, εσείς οι Γάλλοι με το στυλ και τις φιοριτούρες). Έξω η Κλερ Ντενίς με το «White material» (αμάν με τη γαλλική θολούρα). Έξω ο μαθουσάλας Ζακ Ριβέτ (τα ίδια και τα ίδια). Έξω ακόμα και το σοβαρό ατού των Αμερικανών «Ο δρόμος» του Τζον Χίλκοτ, από το ομότιτλο του Κόρμακ ΜακΚάρθι (εντάξει, αλλά σε σύγκριση με το «Stalker» δεν αντέχει). Με ένα λόγο ήρθαν τα κάτω πάνω. Ούτε ΗΠΑ, ούτε Κίνα, ούτε Γαλλία, ούτε Ιταλία. Άντε παιδιά των Ελλήνων. Στο μέλλον έχουμε ελπίδα!

    Για να πούμε και του στραβού το δίκιο. Εξαιρετική η ερμηνεία του Νίκολας Κέιτζ, αλλά και του Βίγκο Μόρτενσεν («Δρόμος»). Αδικημένη η Αυστρία με το «Lourdes» της Τζέσικα Χάουσνερ που δεν πήρε μία. Και υπερβολική η φιλοφρόνηση του Jury με δύο βραβεία ερμηνείας στην Ιταλία (για την 28χρονη Τζάσμιν Τρίνκα που παίζει στο «Ιl Grande sogno» του Μικέλε Πλάσιντο, το οποίο σφυρίχτηκε και στην 35χρονη Ρωσίδα Ξένια Ράποπορτ για το «La doppia ora» του πρωτοεμφανιζόμενου Γκιουζέπε Καποτόντι). Και εντελώς πολιτικής κατεύθυνσης το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας στη Σιρίν Νεσχάτ. Μάλλον η επιτροπή αλληθωρίζει υπέρ της χειραφέτησης των γυναικών στο Ιράν.

    Αν τα βάλω κάτω και τα υπολογίσω, τότε τρεις μόνο οι στιγμές που ανέβασαν τον πήχυ της φετινής 66ης Μόστρας. Κατά σειρά «Λίβανος» (καλύτερη μακράν όλων), «Κουζίνα ψυχής» του Φάτιχ Ακίν και «Lourdes». Ο Σάμιουελ Μάοζ (το όνομά του θα καρφωθεί με χρυσά γράμματα στη μνήμη του σινεμά) γκρεμίζει το μοντέλο του Ισραηλινού Ράμπο και μέσα σε μιάμιση ώρα σκηνοθετεί τη μινιατούρα του αθάνατου «Das Βoot» (Το υποβρύχιο). Όπου τέσσερις φαντάροι, εγκλωβισμένοι σαν τα ποντίκια εντός τεθωρακισμένου σε μια από τις εισβολές του Ισραήλ στον Λίβανο, καταλήγουν κατουρημένοι, τρομοκρατημένοι, πληγωμένοι, πειραγμένοι. Όλα μέσα από το τανκς. Με σάρκα, ιδρώτα και αίμα. Σχεδόν αριστούργημα. Δημήτρης Δανίκας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: