Πιο αυστηροί κανόνες θα ισχύουν για το Όσκαρ τραγουδιού …

Πιο αυστηροί κανόνες θα ισχύουν για το Όσκαρ τραγουδιού από την επόμενη χρονιά. Η Ακαδημία αποφάσισε πως αν δεν υπάρχει κανένα αρκετά καλό τραγούδι, τότε Όσκαρ δεν θα δίνεται. «Γίνεται μια προσπάθεια να βελτιωθεί η ποιότητα», είπε ο συνθέτης Μπρους Μπράουτον, επικεφαλής του μουσικού τμήματος της Ακαδημίας των Όσκαρ. Σύμφωνα με τους νέους όρους, κάθε υποψήφιο τραγούδι, θα πρέπει να συγκεντρώνει τουλάχιστον 8.25 βαθμούς στην κλίμακα των 6 με 10 που ψηφίζουν τα μέλη. Εάν δεν υπάρχει κανένα,  το αγαλματάκι απλώς δεν θα δίνεται.

 Είναι ακόμα μια καινοτομία για την επόμενη τελετή. Ηδη ανακοινώθηκε ότι το Οσκαρ καλύτερης ταινίας θα το διεκδικούν στο εξής δέκα και όχι πέντε ταινίες. Και άρχισαν οι γκρίνιες ότι με αυτόν τον τρόπο πέφτει η ποιότητα. Για να δούμε.

Τα τελευταία χρόνια υπήρχε θέμα στον τομέα των τραγουδιών από ταινίες, καθώς δεν ξεχώριζαν και δύσκολα τα θυμόταν κανείς, κάτι που δεν συνέβαινε στο παρελθόν.

Δεν τραβάει τηλεοπτικά η μουσική και τα τραγούδια. Αποδεδειγμένο. Λέτε γι’ αυτό τον λόγο να αποφάσισε η Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών να… καταργήσει τα Οσκαρ Τραγουδιού, ή μάλλον να τα δίνει μόνον εάν υπάρχουν καλά τραγούδια;

Στα τελευταία Οσκαρ, ο Πίτερ Γκάμπριελ  αρνήθηκε να παρουσιάσει στην τελετή το υποψήφιο τραγούδι του από την ταινία «Wall-Ε», επειδή δεν τον άφηναν να το παίξει ολόκληρο.

~ από uncutstr στο Ιουλίου 2, 2009.

Ένα Σχόλιο to “Πιο αυστηροί κανόνες θα ισχύουν για το Όσκαρ τραγουδιού …”

  1. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα καλλιτεχνικά γεγονότα της χρονιάς και μία από τις τηλεοπτικές μεταδόσεις με την υψηλότερη τηλεθέαση σε παγκόσμιο επίπεδο. Ομως, η απονομή των Οσκαρ χάνει χρόνο με το χρόνο την απήχησή της και τα νούμερα της τηλεθέασης πέφτουν σταθερά, παρά τις προσπάθειες της Ακαδημίας να αλλάξει το φορμά της τελετής.

    Οι αλλαγές παρουσιαστών, ο περιορισμός του χρόνου της απονομής που κάποτε ξεπερνούσε κατά πολύ τις τέσσερις ώρες, αλλά και η αλλαγή στη δομή της τελετής, δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα. Οπότε, η Ακαδημία αποφάσισε να προχωρήσει σε πιο δραστικές αλλαγές, ελπίζοντας να ανανεώσει το ενδιαφέρον γι’ αυτό το μεγάλο επικοινωνιακό γεγονός.

    Η πρώτη μεγάλη αλλαγή είναι ότι ενώ σε όλες τις βασικές κατηγορίες θα παραμείνουν οι πέντε υποψηφιότητες, για το Οσκαρ καλύτερης ταινίας οι υποψήφιες ταινίες θα γίνουν από πέντε δέκα. Με αυτόν τον τρόπο, η Ακαδημία ελπίζει να προκαλέσει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του κοινού, καθώς στη δεκάδα θα μπορούν πλέον να χωρέσουν και πιο εμπορικές παραγωγές, που στην πεντάδα δεν μπορούσαν να μπουν.

    Τα τελευταία χρόνια, η πεντάδα της καλύτερης ταινίας περιελάμβανε παραγωγές που ήταν καλλιτεχνικές επιτυχίες, χωρίς απαραίτητα να είναι δημοφιλείς και στο κοινό. Επίσης, ειδικά στην Αμερική, πολλές από τις ανεξάρτητες ταινίες του καλλιτεχνικού κινηματογραφικού κυκλώματος προβάλλονται μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα, έτσι είναι ουσιαστικά άγνωστες στο μεγάλο κοινό της επαρχίας, που είναι και το βασικό κοινό της τηλεόρασης.

    Η μετατροπή της πεντάδας σε δεκάδα σημαίνει ότι η κατηγορία της καλύτερης ταινίας δεν θα είναι πια επιβράβευση μόνο του καλλιτεχνικού επιτεύγματος, αλλά και της εμπορικότητας. Υπάρχει, πάντως, και ένας άλλος τομέας που θα επωφεληθεί, αυτός της εσωτερικής διαφήμισης στην κινηματογραφική βιομηχανία. Κάθε χρόνο, τα στούντιο ξοδεύουν δεκάδες εκατομμύρια δολάρια για την προώθηση ταινιών τους στις απονομές των κινηματογραφικών βραβείων. Διαφημιστικά πακέτα με την ένδειξη «for your consideration» (λάβετέ το υπ’ όψιν) κυκλοφορούν στα γραμματοκιβώτια των μελών της Ακαδημίας και στα επαγγελματικά έντυπα.

    Ο τομέας αυτός πρόκειται ουσιαστικά να διπλασιάσει τον τζίρο του, αφού θα συναγωνίζονται δέκα ταινίες αντί για πέντε. Και κάθε στούντιο έχει λόγο να επενδύσει χρήματα στην προβολή, αφού τα βραβεία σημαίνουν επιπλέον προβολή και η προβολή συνεπάγεται κέρδος, ειδικά στον τομέα του DVD.

    Αντίθετα, μια κατηγορία που δεν θεωρείται καθόλου αποδοτική, περιορίζεται και κινδυνεύει με αποκλεισμό. Το Οσκαρ τραγουδιού τα τελευταία χρόνια έχει υποβαθμιστεί, κυρίως επειδή οι περισσότερες ταινίες χρησιμοποιούν μουσική επένδυση με ήδη γνωστά τραγούδια και είναι ελάχιστα πια τα πρωτότυπα τραγούδια που γράφονται για νέες παραγωγές. Ακόμη και στα μιούζικαλ, συνήθως γράφεται ένα νέο τραγούδι σχεδόν με το ζόρι, για μία επιπλέον υποψηφιότητα. Η Ακαδημία αποφάσισε, λοιπόν, ότι θα απονέμονται υποψηφιότητες εφόσον υπάρχουν τραγούδια που να τις αξίζουν. Διαφορετικά, οι απονομές θα έχουν ένα βραβείο μείον.

    Τα τιμητικά βραβεία

    Από τις ερχόμενες απονομές θα λείπουν και τα τιμητικά βραβεία, που για να λέμε την αλήθεια, είναι και ένα μάλλον πληκτικό μέρος, όπου το ενδιαφέρον «κάθεται», κυρίως στην τηλεοπτική μετάδοση. Η Ακαδημία το αντιλαμβάνεται και αποφάσισε να μετακινήσει αυτό το μέρος της απονομής σε ένα ξεχωριστό γεγονός, μια τελετή αφιερωμένη αποκλειστικά στα τιμώμενα πρόσωπα. Τα βραβεία Ιρβινγκ Θάλμπεργκ και Τζιν Χέρσολτ για τη συνολική προσφορά και τη φιλανθρωπική δραστηριότητα προσωπικοτήτων του κινηματογράφου θα απονέμονται πλέον σε άλλη ημερομηνία και η Ακαδημία ελπίζει ότι η πιο γρήγορη, πιο φιλική στην εμπορικότητα και πιο νεανική τελετή θα γίνει πάλι δημοφιλής στο κοινό.Του Παναγιωτη Παναγοπουλου.kathimerini.gr

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: