«Vincere» Marco Bellocchio…CANNES 62o FESTIVAL

Με το «Vincere» του Μάρκο Μπελόκιο τρελάθηκα. Ο τίτλος σημαίνει «νικάω» αλλά και «κατακτώ» μα και «επιβάλλομαι», σε μερικές περιπτώσεις. Βασίζεται σε μια ιστορική αποκάλυψη, που προήλθε από ιστορική έρευνα η οποία παρουσιάστηκε σε εκπομπή της RAI και σόκαρε όλη την Ιταλία: αποκαλύφθηκε ένας δεύτερος γάμος του Μπενίτο Μουσολίνι από τον οποίο προήλθε κι ένα παιδί, ένας γιος, Μπενίτο κι εκείνος, που προέκυψε το 1914, όταν ο Μουσολίνι ήταν μαχητικός σοσιαλιστής πριν γίνει φασίστας, ενώ το παιδί γεννήθηκε ένα χρόνο μετά. Ο Μουσολίνι, όταν έγινε Ντούτσε, φρόντισε αυτό το γάμο να τον εξαφανίσει, διότι υπάρχει κι η άλλη σύζυγος με τα τέσσερα παιδιά παρότι την κεράτωνε με διάφορες και τη γνωστότερη όλων Κλαρέτα Πετάτσι.

Το φοβερό στοιχείο της αποκάλυψης δεν ήταν ο κρυμμένος γάμος, δεν πρόκειται για σκαμπρόζικη ιστορία. Το φοβερό είναι πως εξαφάνισε κάθε ντοκουμέντο, τις ληξιαρχικές πράξεις, τα πάντα (ο γάμος ήταν κανονικός θρησκευτικός) και τη γυναίκα του, την Ιντα Ασλερ, έβαλε να την κλείσουν σε τρελοκομείο, όπου έζησε έγκλειστη μέχρι το θάνατό της, το δε γιο του επίσης σε τρελοκομείο αλλά διαφορετικό ώστε μάνα και γιος να μην έχουν καμία επαφή μεταξύ τους. Μετά από αυτή την ιστορική αποκάλυψη οι άνθρωποι της RAI σκέφτηκαν να το κάνουν κινηματογραφική ταινία, απευθύνθηκαν σε παραγωγούς κι εκείνοι με τη σειρά τους στο γνωστό για τις αριστερές πεποιθήσεις του Μάρκο Μπελόκιο. Κι ο Μπελόκιο έβγαλε ένα αριστούργημα. Και για πρώτη φορά επιτέλους μας είπε μια ολοκληρωμένη ιστορία κι όχι «auterισμούς». Η ταινία είναι συγκλονιστική, δυνατή, βαθιά ανθρώπινη αλλά και φανερά πολιτικοποιημένη, η δε Τζοβάνα Μετσοτζόρνο στο ρόλο της Ιντα βάζει σοβαρή υποψηφιότητα για το βραβείο γυναικείας ερμηνείας.

~ από uncutstr στο Μαΐου 21, 2009.

Ένα Σχόλιο to “«Vincere» Marco Bellocchio…CANNES 62o FESTIVAL”

  1. Με τη σύγκρουση μιας δυναμικής, πεισματάρας γυναίκας με τον Μπενίτο Μουσολίνι, για ν’ αναγνωρίσει τον γάμο τους και το παιδί που απέκτησαν, καταπιάνεται στο «Vincere» ο Ιταλός Μάρκο Μπελόκιο. Η Ιντα Ντάλσερ συνάντησε τον Μουσολίνι στο Μιλάνο όταν ο κατοπινός δικτάτορας είχε ασπαστεί το σοσιαλισμό, διηύθυνε την εφημερίδα «Avanti!» και μιλούσε ενάντια στη θρησκεία, τον πάπα, τον βασιλιά και τους στενοκέφαλους αστούς πολιτικούς. Η Ιντα θα πουλήσει όλα τα υπάρχοντά της για να τον βοηθήσει, αυτός, όμως, θα την εγκαταλείψει. Παρ’ όλο που αναγνώρισε επίσημα το γιο του, στη συνέχεια θα τους απαρνηθεί, κλείνοντας και τους δύο σε ψυχιατρείο.

    Πρόκειται για μια κρυφή, σκοτεινή πλευρά στη ζωή του δικτάτορα. Στοιχείο που ο Μπελόκιο χρησιμοποιεί για να τονίσει τον παθιασμένο αγώνα της ασυμβίβαστης αυτής γυναίκας (εξαιρετική η Τζιοβάνα Μετσοτζιόρνο) ενάντια στον τεράστιο μηχανισμό του φασισμού -αστυνομία, δικαιοσύνη, Καθολική εκκλησία και κυβέρνηση. Στο πρώτο μέρος, ο Μπελόκιο χρησιμοποιεί ηθοποιό (Φιλίπο Τίμι) για να ερμηνεύσει το νεαρό φλογερό σοσιαλιστή Μουσολίνι, ενώ στο δεύτερο μέρος, όταν είναι πια δικτάτορας, καταφεύγει στα επίκαιρα της εποχής.

    Του ΝΙΝΟΥ ΦΕΝΕΚ ΜΙΚΕΛΙΔΗ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: