«The Curious Case of Benjamin Button» (Η απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον) Toυ David Fincher…


Starring

Η ιστορία ενός άντρα που γεννιέται γέρος και πεθαίνει παιδί, σε μια ρομαντική, φαντεζίστικη, διανθισμένη με μυστήριο, αλλά και με φιλοσοφικές προεκτάσεις, ταινία -θαυμάσιες οι ερμηνείες.To Tabula rasa-λευκο χαρτι της ζωης μας.
 H ευρηματικότητα ξεκινά από το θέμα και συνίσταται στα καλλιτεχνικά στοιχεία που τη συναποτελούν και στον τρόπο επεξεργασίας τους.Ενα παιχνίδι με το χρόνο είναι το χρυσό σύννεφο μέσα στο οποίο κινείται η ιστορία, η επανεξέταση του χρόνου κι η επανεξέταση της ζωής είναι τα θέματα πάνω στα οποία γράφτηκε το σενάριο, ξεκινώντας από το διήγημα του Σκοτ Φιτζέραλντ ως βάση.Αφετηρία της ταινίας είναι ένα μικρό, 25 σελίδων, διήγημα του Σκοτ Φιτζέραλντ, γραμμένο το 1920, γύρω από έναν άντρα, στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα, που γερνά αντίστροφα -γεννιέται, δηλαδή, γέρος κι αρχίζει να γίνεται ολοένα και νεότερος, ώσπου γίνεται μωρό και πεθαίνει.
Ενας άνθρωπος που γεννήθηκε με συμπτώματα γήρανσης, η μάνα πέθανε στη γέννα, ο πατέρας δεν άντεξε την αποτρόπαιη εικόνα και τον παράτησε, μα καθώς μεγαλώνει γίνεται όλο και πιο νέος. Περιπλανιέται ανά τον κόσμο, η Ιστορία τον περιβάλλει, ο έρωτας θα έρθει να τον βρει. Να πάλι ο χρόνος. Με τη γυναίκα της ζωής του θα ζήσει παράλληλα κι αντίθετα.Ο Φίντσερ («Seven», «Fight Club» «Zodiac»), μαζί με τον σεναριογράφο του, Ερικ Ροθ («Φόρεστ Γκαμπ»), ανέπτυξαν την ιστορία, για να φτιάξουν μια ρομαντική, φαντεζίστικη ταινία, προσθέτοντας σ’ αυτή διάφορα άλλα στοιχεία, που, πέρα από το μυστήριο γύρω από την εξέλιξη της κατάστασης του Μπέντζαμιν, της δίνουν ενδιαφέρουσες φιλοσοφικές και άλλες προεκτάσεις, καταφέρνοντας, παρά τις 2 ώρες και 46 λεπτά που διαρκεί η ταινία, να κρατήσουν το ενδιαφέρον του θεατή από το πρώτο ώς το τελευταίο πλάνο.Στην ταινία ενορχηστρώνεται αρμονικότατα το περιεχόμενο με το ύφος, την όψη, την εικόνα και την τεχνική. Ολο αυτό πιστώνεται αφενός στο σκηνοθέτη Ντέιβιντ Φίντσερ για την ενορχήστρωση και αφετέρου στον κάθε συντελεστή ξεχωριστά.
Το τεχνικό μέρος μέσα από το οποίο επιτυγχάνεται η αποτύπωση του ευρήματος του παιδιού που γεννιέται γέρος και πεθαίνει στα βαθιά γεράματα νεότατος και πανέμορφος είναι επίσης κινηματογραφικό επίτευγμα. Το αν, όμως, θα στοιχίσει στον Μπραντ Πιτ την υποψηφιότητα για το Οσκαρ με τόση digital παρέμβαση πάνω του, παρά την αισθαντική αλλά κι αρρενωπή ερμηνεία του, δεν το γνωρίζουμε. Στην Κέιτ Μπλάνσετ θαυμάζει κανείς εδώ το σημείο που βρήκε για να παίξει το ρόλο, να κινηθεί σε όλη την ταινία με αέρα χορεύτριας.Μέσα από την παράξενη πορεία του Μπέντζαμιν και τις συναντήσεις του, από γέρος όταν γεννιέται μέχρι που «γερνά» για να πεθάνει σε βρεφική ηλικία, με διάφορα, συχνά εκκεντρικά πρόσωπα (η μαύρη Κουίνι που τον μεγαλώνει, ο Κάπτεν Μάικ, που του προσφέρει δουλειά στο πλοίο του, η γυναίκα ενός Βρετανού διπλωμάτη-κατασκόπου με την οποία έχει μια εφήμερη σχέση), ο σκηνοθέτης έφτιαξε ένα είδος εσωτερικού road-movie, με πολλά, εξαιρετικά ενδιαφέροντα θέματα: από το πέρασμα του χρόνου και τη σχέση μας μ’ αυτόν και το εφήμερο του έρωτα, μέχρι εκείνο της απώλειας και του θανάτου. Κυριότερο, το πέρασμα του χρόνου, που τονίζεται με τη χρήση του τεράστιου ρολογιού, υπεύθυνου για την αλλαγή στην πορεία της ζωής του Μπέντζαμιν, ρολογιού που βλέπουμε τόσο στην αρχή όσο και στο φινάλε της ταινίας.

Το πέρασμα του χρόνου και ο αντίκτυπός του στη ζωή των προσώπων εκφράζεται ακόμη στη σκηνή όπου ο αφηγητής αναφέρεται στο ατύχημα της Ντέιζι (μια πολύ καλή Κέιτ Μπλάνσετ), παρουσιάζοντας τα διάφορα «τυχαία» περιστατικά που οδηγούν σ’ αυτό. Ενώ το θέμα του έρωτα τονίζεται μέσα από τη σχέση του Μπέντζαμιν με την Ντέιζι, έρωτας που η δύναμή του περιορίζεται στην περίοδο όταν αυτή, μπαλαρίνα πια, αγγίζει τα 40 της, δηλαδή ίδια περίπου ηλικία με τον Μπέντζαμιν, για να αρχίσει να σβήνει όταν ο Μπέντζαμιν οδηγείται προς την παιδική ηλικία και τελικά στον θάνατο.

Advertisements

~ από uncutstr στο Νοέμβριος 8, 2008.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: